Sviranje razvija inteligenciju Vašeg deteta
Muzička škola - sviranje i inteligencija - razvoj deteta

Istraživanja na polju inteligencije, za vreme pandemije, su došla do neverovatnih zaključaka. Naime, kako je puno ljudi bilo zarobljeno kod kuće, većina se posvetila otkriću novih hobija kako bi prekratila i oplemenila svoje slobodno vreme. Kasnije su rađeni testovi inteligencije.

Ispostavilo se da je grupa, koja je za svoj hobi izabrala učenje novog instrumenta, podigla nivo inteligencije za čak 10%.

Odmah iza su pletenje, vežbanje, čitanje i učenje novog jezika, ali je sviranje instrumenta ubedljivo na prvom mestu.

Sviranje utiče na razvoj inteligencije
Sviranje muzičkog instrumenta značajno utiče na razvoj inteligencije.

I ranije smo znali da muzička veština utiče na inteligenciju i razvoj ličnosti, ali ovoliko i tako očigledno, nismo.

Anita Kolins je u svom TEDtalk-u, još 2014. godine, koji je pregledan više miliona puta, objasnila šta se dešava u mozgu muzičara dok sviraju. Kolinsova objašnjava da kada muzičar svira instrument, na skenu mozga, možemo primetiti da više oblasti svetli. Delovi mozga svetle dok obrađuju različite informacije u zamršenim i zapanjujuće brzim sekvencama.

Sviranje aktivira sve ove moždane oblasti istovremeno.

Sviranje muzike ima uticaj na mozak kao i fizičko vežbanje. Vrlo intreresantno i samim tim ne čudi zainteresovanost za temu istraživanja muzičke veštine na polju inteligencije.

Kako tačno veština sviranja instrumenta utiče na razvoj moždanih hemisfera, razvoj inteligencije i samopoudanja, saznali smo od profesorke klavira sa tridesetogodišnjim iskustvom, Tatjane Guberine (muzička škola Bravissimo):

Sviranje instrumenta razvija finu motoriku, što ima za posledicu spajanje i stvaranje novih sinapsi u mozgu. Potom, širi se vidno polje, povećava se moć opažanja, razvija kreativnost, ali i logika koje jako bitna za razvoj inteligencije.

Već u prvom polugodištu mi decu učimo da razviju samostalnost ruku, tj. da svaka ruka svira nazavisno od one druge, a to nije lak zadatak je mora da bude svesna radnja. Na taj način se podjednako razvijaju obe hemisfere mozga, jer desna polovina mozga je zadužena za levu stranu i obrnuto.

Postoje i instrumenti kao što je klavir koji osim klavijature ima još i pedale tako da se nezavisno od ruku uključuje i rad nogu. Sve je to potrebno sinhronizovati i zato se i razvija inteligencija.

Muzička škola kroz sviranje podstiče razvoj inteligencije, logike, percepcije i drugih veština deteta.

Kako profesorka Tatjana navodi:

Najbolji uzrast za započinjanje učenja instrumenta je oko 6-7 godine. Najbolji period za razvitak motoričkih i drugih veština, kao i razvitka mozga je upravo rano detinjstvo. 

Novija studija, koju su vodili stručnjaci sa Medicinskog fakulteta Univerziteta Stenford, otkrila je da muzičari koji su počeli da sviraju instument u mladosti imaju više „povezane“ mozgove od onih koji nisu.

Koristeći skup uzoraka od 153 muzičara i nemuzičara, istraživači su otkrili značajnu razliku u strukturi mozga kod muzičara. Time je otkriven jedan presudan podatak. Oni koji su počeli da sviraju u mladosti imaju jače moždane veze od onih koji su počeli kasnije.

Pravo vreme za podsticaj inteligencije kroz sviranje je rano detinjstvo, zato je muzička škola na ovom uzrastu najbolji izbor.

Sviranje instrumenta u ranom detinjstvu podstiče razvoj intelektualnih sposobnosti, te predviđa veći uspeh i ostvarenje potencijala u odraslom dobu.

Zato, ne čekajte, već što pre pružite svom detetu šansu za najviši razvitak i uspeh. Muzička škola i upis na časove sviranja su mudra odluka već sada.

Naše udruženje iDEAlab nastavlja da podržava razvoj potencijala mladih. Nadamo se da naučno potkrepljenim savetima možemo unaprediti uspeh i budućnost narednih generacija.